czwartek, 28 września 2017

W świat Orientu z Andrzejem Mellerem

We wtorek, 26 września, uczniowie III i IV klasy Technikum Obsługi Turystycznej wraz z opiekunami uczestniczyli w spotkaniu z korespondentem wojennym, podróżnikiem i autorem książek podróżniczych – panem Andrzejem Mellerem.

Prelekcja odbyła się w ramach projektu „Poznaj żywego pisarza”, organizowanego przez Powiatową i Miejsko-Gminną Bibliotekę Publiczną w Starym Sączu.

W czasie półtoragodzinnego pokazu zdjęć podróżnik opowiadał o Afganistanie i Pakistanie.

"Krążyłem po wojnach w tamtym regionie – mówił. W Afganistanie pisałem o naszych żołnierzach i często też sam jeździłem po kraju. Było niebezpiecznie, ale zdarzały mi się również śmieszne sytuacje, na przykład kiedy mój 60-letni tłumacz bez przerwy chwalił się miłosnymi podbojami na całym subkontynencie indyjskim".

Andrzej Meller (ur. 28 marca 1976 w Warszawie) – polski dziennikarz, pracujący głównie jako reportażysta i korespondent wojenny. Stały współpracownik Tygodnika Powszechnego, dla którego relacjonował m.in. wojnę w Osetii Południowej (2008) oraz wojnę domową w Libii (2011). Publikował również m.in. w magazynach National Geographic Polska i Kontynenty. Jest autorem trzech książek reporterskich: "Miraż. Trzy lata w Azji" (reportaże wojenne i lifestylowe), "Zenga Zenga, czyli jak szczury zjadły króla Afryki" (o wojnie w Libii i upadku Muammara Kadafiego) oraz najnowszej, bestsellera "Czołem, nie ma hien. Wietnam jakiego nie znacie".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz